
The Top Twenty April Fools Day Jokes of All Time  
(from the Museum of Hoaxes, as judged by notoriety, absurdity, and number of people duped) 

Also check out: The Top 10 Worst April Fools Day Hoaxes Ever 
And: The Origin and History of April Fools Day  

 

#1: The Swiss Spaghetti Harvest 
In 1957 the respected BBC news show Panorama announced that thanks to a very mild winter and 

the virtual elimination of the dreaded spaghetti weevil, Swiss farmers were enjoying a bumper 

spaghetti crop. It accompanied this announcement with footage of Swiss peasants pulling strands of 

spaghetti down from trees. Huge numbers of viewers were taken in, and many called up wanting to 

know how they could grow their own spaghetti trees. To this question, the BBC diplomatically 

replied that they should "place a sprig of spaghetti in a tin of tomato sauce and hope for the best." Check out the 

actual broadcast archived on the BBC's website (You need the RealVideo player installed to see it, and it usually 

loads very slowly). -More-  

 

#2: Sidd Finch 
In its April 1985 edition, Sports Illustrated published a story about a new rookie pitcher who 

planned to play for the Mets. His name was Sidd Finch and he could reportedly throw a baseball 

with startling, pinpoint accuracy at 168 mph (65 mph faster than anyone else has ever been able to 

throw a ball). Surprisingly, Sidd Finch had never even played the game before. Instead, he had 

mastered the "art of the pitch" in a Tibetan monastery under the guidance of the "great poet-saint 

Lama Milaraspa." Mets fans everywhere celebrated at their teams's amazing luck at having found 

such a gifted player, and Sports Illustrated was flooded with requests for more information. But in reality this 

legendary player only existed in the imagination of the writer of the article, George Plimpton. -More-  

 

#3: Instant Color TV 
In 1962 there was only one tv channel in Sweden, and it broadcast in black and white. The station's 

technical expert, Kjell Stensson, appeared on the news to announce that thanks to a newly developed 

technology, all viewers could now quickly and easily convert their existing sets to display color 

reception. All they had to do was pull a nylon stocking over their tv screen, and they would begin to 

see their favorite shows in color. Stensson then proceeded to demonstrate the process. Reportedly, 

hundreds of thousands of people, out of the population of seven million, were taken in. Actual color 

tv transmission only commenced in Sweden on April 1, 1970.  

 

#4: The Taco Liberty Bell 
In 1996 the Taco Bell Corporation announced that it had bought the Liberty Bell from the federal 

government and was renaming it the Taco Liberty Bell. Hundreds of outraged citizens called up the 

National Historic Park in Philadelphia where the bell is housed to express their anger. Their nerves 

were only calmed when Taco Bell revealed that it was all a practical joke a few hours later. The best 

line inspired by the affair came when White House press secretary Mike McCurry was asked about the 

sale, and he responded that the Lincoln Memorial had also been sold, though to a different 

corporation, and would now be known as the Ford Lincoln Mercury Memorial. -More-  

 

#5: San Serriffe 
In 1977 the British newspaper The Guardian published a special seven-page supplement in honor of 

the tenth anniversary of San Serriffe, a small republic located in the Indian Ocean consisting of 

several semi-colon-shaped islands. A series of articles affectionately described the geography and 

culture of this obscure nation. Its two main islands were named Upper Caisse and Lower Caisse. Its 

capital was Bodoni, and its leader was General Pica. The Guardian's phones rang all day as readers 

sought more information about the idyllic holiday spot. Few noticed that everything about the island 

was named after printer's terminology. The success of this hoax is widely credited with launching 

the enthusiasm for April Foolery that then gripped the British tabloids in the following decades.  

 

http://www.museumofhoaxes.com/
http://www.museumofhoaxes.com/worstaprilfools.html
http://www.museumofhoaxes.com/aforigin.html
http://www.museumofhoaxes.com/hoax?URL=http://news.bbc.co.uk/olmedia/70000/video/_70980_aprilfool_vi.ram
http://www.museumofhoaxes.com/spaghetti.html
http://www.museumofhoaxes.com/hoax?URL=http://www.museumofhoaxes.com/siddfinch.html
http://www.museumofhoaxes.com/tacobell.html


#6: Nixon for President 
In 1992 National Public Radio's Talk of the Nation program announced that Richard Nixon, in a surprise move, was 

running for President again. His new campaign slogan was, "I didn't do anything wrong, and I won't do it again." 

Accompanying this announcement were audio clips of Nixon delivering his candidacy speech. Listeners responded 

viscerally to the announcement, flooding the show with calls expressing shock and outrage. Only during the second 

half of the show did the host John Hockenberry reveal that the announcement was a practical joke. Nixon's voice was 

impersonated by comedian Rich Little.  

 

#7: Alabama Changes the Value of Pi 
The April 1998 issue of the New Mexicans for Science and Reason newsletter contained an article claiming that the 

Alabama state legislature had voted to change the value of the mathematical constant pi from 3.14159 to the 'Biblical 

value' of 3.0. Before long the article had made its way onto the internet, and then it rapidly made its way around the 

world, forwarded by people in their email. It only became apparent how far the article had spread when the Alabama 

legislature began receiving hundreds of calls from people protesting the legislation. The original article, which was 

intended as a parody of legislative attempts to circumscribe the teaching of evolution, was written by a physicist 

named Mark Boslough.  

 

#8: The Left-Handed Whopper 
In 1998 Burger King published a full page advertisement in USA Today announcing the introduction of a new item 

to their menu: a "Left-Handed Whopper" specially designed for the 32 million left-handed Americans. According to 

the advertisement, the new whopper included the same ingredients as the original Whopper (lettuce, tomato, 

hamburger patty, etc.), but all the condiments were rotated 180 degrees for the benefit of their left-handed customers. 

The following day Burger King issued a follow-up release revealing that although the Left-Handed Whopper was a 

hoax, thousands of customers had gone into restaurants to request the new sandwich. Simultaneously, according to 

the press release, "many others requested their own 'right handed' version."  

 

#9: Hotheaded Naked Ice Borers 
In its April 1995 issue Discover Magazine announced that the highly respected wildlife biologist Dr. 

Aprile Pazzo had discovered a new species in Antarctica: the hotheaded naked ice borer. These 

fascinating creatures had bony plates on their heads that, fed by numerous blood vessels, could 

become burning hot, allowing the animals to bore through ice at high speeds. They used this ability 

to hunt penguins, melting the ice beneath the penguins and causing them to sink downwards into the 

resulting slush where the hotheads consumed them. After much research, Dr. Pazzo theorized that the hotheads 

might have been responsible for the mysterious disappearance of noted Antarctic explorer Philippe Poisson in 1837. 

"To the ice borers, he would have looked like a penguin," the article quoted her as saying. Discover received more 

mail in response to this article than they had received for any other article in their history. -More-  

 

#10: Planetary Alignment Decreases Gravity 
In 1976 the British astronomer Patrick Moore announced on BBC Radio 2 that at 9:47 AM a once-in-a-lifetime 

astronomical event was going to occur that listeners could experience in their very own homes. The planet Pluto 

would pass behind Jupiter, temporarily causing a gravitational alignment that would counteract and lessen the Earth's 

own gravity. Moore told his listeners that if they jumped in the air at the exact moment that this planetary alignment 

occurred, they would experience a strange floating sensation. When 9:47 AM arrived, BBC2 began to receive 

hundreds of phone calls from listeners claiming to have felt the sensation. One woman even reported that she and her 

eleven friends had risen from their chairs and floated around the room.  

 

#11: UFO Lands in London 
On March 31, 1989 thousands of motorists driving on the highway outside London looked up in the 

air to see a glowing flying saucer descending on their city. Many of them pulled to the side of the 

road to watch the bizarre craft float through the air. The saucer finally landed in a field on the 

outskirts of London where local residents immediately called the police to warn them of an alien 

invasion. Soon the police arrived on the scene, and one brave officer approached the craft with his 

truncheon extended before him. When a door in the craft popped open, and a small, silver-suited figure emerged, the 

policeman ran in the opposite direction. The saucer turned out to be a hot-air balloon that had been specially built to 

http://www.museumofhoaxes.com/tall-tales/antarctic-ice.html


look like a UFO by Richard Branson, the 36-year-old chairman of Virgin Records. The stunt combined his passion 

for ballooning with his love of pranks. His plan was to land the craft in London's Hyde Park on April 1. 

Unfortunately, the wind blew him off course, and he was forced to land a day early in the wrong location.  

 

#12: Kremvax 
In 1984, back in the Stone Age of the internet, a message was distributed to the members of Usenet (the online 

messaging community that was one of the first forms the internet took) announcing that the Soviet Union was 

joining Usenet. This was quite a shock to many, since most assumed that cold war security concerns would have 

prevented such a link-up. The message purported to come from Konstantin Chernenko (from the address 

chernenko@kremvax.UUCP) who explained that the Soviet Union wanted to join the network in order to "have a 

means of having an open discussion forum with the American and European people." The message created a flood of 

responses. Two weeks later its true author, a European man named Piet Beertema, revealed that it was a hoax. This is 

believed to be the first hoax on the internet. Six years later, when Moscow really did link up to the internet, it 

adopted the domain name 'kremvax' in honor of the hoax.  

 

#13: The Predictions of Isaac Bickerstaff 
In February 1708 a previously unknown London astrologer named Isaac Bickerstaff published an almanac in which 

he predicted the death by fever of the famous rival astrologer John Partridge. According to Bickerstaff, Partridge 

would die on March 29 of that year. Partridge indignantly denied the prediction, but on March 30 Bickerstaff 

released a pamphlet announcing that he had been correct: Partridge was dead. It took a day for the news to settle in, 

but soon everyone had heard of the astrologer's demise. On April 1, April Fool's Day, Partridge was woken by a 

sexton outside his window who wanted to know if there were any orders for his funeral sermon. Then, as Partridge 

walked down the street, people stared at him as if they were looking at a ghost or stopped to tell him that he looked 

exactly like someone they knew who was dead. As hard as he tried, Partridge couldn't convince people that he wasn't 

dead. Bickerstaff, it turned out, was a pseudonym for the great satirist Jonathan Swift. His prognosticatory practical 

joke upon Partridge worked so well that the astrologer finally was forced to stop publishing his almanacs, because he 

couldn't shake his reputation as the man whose death had been foretold.  

 

#14: The Eruption of Mount Edgecumbe 
In 1974 residents of Sitka, Alaska were alarmed when the long-dormant volcano neighboring them, Mount 

Edgecumbe, suddenly began to belch out billows of black smoke. People spilled out of their homes onto the streets 

to gaze up at the volcano, terrified that it was active again and might soon erupt. Luckily it turned out that man, not 

nature, was responsible for the smoke. A local practical joker named Porky Bickar had flown hundreds of old tires 

into the volcano's crater and then lit them on fire, all in a (successful) attempt to fool the city dwellers into believing 

that the volcano was stirring to life. According to local legend, when Mount St. Helens erupted six years later, a 

Sitka resident wrote to Bickar to tell him, "This time you've gone too far!"  

 

#15: The Case of the Interfering Brassieres 
In 1982 the Daily Mail reported that a local manufacturer had sold 10,000 "rogue bras" that were causing a unique 

and unprecedented problem, not to the wearers but to the public at large. Apparently the support wire in these bras 

had been made out of a kind of copper originally designed for use in fire alarms. When this copper came into contact 

with nylon and body heat, it produced static electricity which, in turn, was interfering with local television and radio 

broadcasts. The chief engineer of British Telecom, upon reading the article, immediately ordered that all his female 

laboratory employees disclose what type of bra they were wearing.  

 

#16: Wisconsin State Capitol Collapses 
In 1933 the Madison Capital-Times solemnly announced that the Wisconsin state capitol building lay 

in ruins following a series of mysterious explosions. The explosions were attributed to "large 

quantities of gas, generated through many weeks of verbose debate in the Senate and Assembly 

chambers." Accompanying the article was a picture showing the capitol building collapsing. By 

modern standards the picture looks slightly phony, but readers in 1933 were fooled—and outraged. 

One reader wrote in declaring that the hoax "was not only tactless and void of humor, but also a 

hideous jest."  

mailto:chernenko@kremvax.UUCP


 

#17: The Sydney Iceberg 
On April 1, 1978 a barge appeared in Sydney Harbor towing a giant iceberg. Sydneysiders were 

expecting it. Dick Smith, a local adventurer and millionaire businessman (owner of Dick Smith's 

Foods), had been loudly promoting his scheme to tow an iceberg from Antarctica for quite some 

time. Now he had apparently succeeded. He said that he was going to carve the berg into small ice 

cubes, which he would sell to the public for ten cents each. These well-traveled cubes, fresh from 

the pure waters of Antarctica, were promised to improve the flavor of any drink they cooled. Slowly the iceberg 

made its way into the harbor. Local radio stations provided excited blow-by-blow coverage of the scene. Only when 

the berg was well into the harbor was its secret revealed. It started to rain, and the firefighting foam and shaving 

cream that the berg was really made of washed away, uncovering the white plastic sheets beneath.  

 

#18: The 26-Day Marathon 
In 1981 the Daily Mail ran a story about an unfortunate Japanese long-distance runner, Kimo Nakajimi, 

who had entered the London Marathon but, on account of a translation error, thought that he had to run 

for 26 days, not 26 miles. The Daily Mail reported that Nakajimi was now somewhere out on the roads of 

England, still running, determined to finish the race. Supposedly various people had spotted him, though 

they were unable to flag him down. The translation error was attributed to Timothy Bryant, an import 

director, who said, "I translated the rules and sent them off to him. But I have only been learning 

Japanese for two years, and I must have made a mistake. He seems to be taking this marathon to be something like 

the very long races they have over there."  

 

#19: Webnode 
In 1999 a press release was issued over Business Wire announcing the creation of a new company called Webnode. 

This company, according to the release, had been granted a government contract to regulate ownership of 'nodes' on 

the 'Next Generation Internet.' Each of these nodes (there were said to be over 50 million of them) represented a 

route that data could travel. The company was licensed to sell each node for $100. Nodes would increase in value 

depending on how much traffic they routed, and owners would also receive usage fees based on the amount of data 

that flowed across their section of the internet. Therefore, bidding for the nodes was expected to become quite 

intense. Offers to buy shares in Webnode soon began pouring in, but they all had to be turned down since the 

company was just a prank. There really was a Next Generation Internet, but there were no nodes on it. Business Wire 

didn't find the prank amusing and filed suit against its perpetrators for fraud, breach of contract, defamation, and 

conspiracy.  

 

#20: 15th Annual New York City April Fool’s Day Parade 
In 2000 a news release was sent to the media stating that the 15th annual New York City April Fool's Day Parade 

was scheduled to begin at noon on 59th Street and would proceed down to Fifth Avenue. According to the release, 

floats in the parade would include a "Beat 'em, Bust 'em, Book 'em" float created by the New York, Los Angeles, 

and Seattle police departments. This float would portray "themes of brutality, corruption and incompetence." A 

"Where's Mars?" float, reportedly built at a cost of $10 billion, would portray missed Mars missions. Finally, the 

"Atlanta Braves Baseball Tribute to Racism" float would feature John Rocker who would be "spewing racial epithets 

at the crowd." CNN and the Fox affiliate WNYW sent television news crews to cover the parade. They arrived at 

59th Street at noon only to discover that there was no sign of a parade, at which point the reporters realized they had 

been hoaxed. The prank was the handiwork of Joey Skaggs, an experienced hoaxer. Skaggs had been issuing press 

releases advertising the nonexistent parade every April Fool's Day since 1986.  

 

http://www.museumofhoaxes.com/hoax?URL=http://www.joeyskaggs.com

